Tuesday, January 04, 2011

إستعادة

يااااااااااااااااااااه
قد إيه فات من آخر مرّة صحيت الصبح على صوت عصافير، مع كلاكسات الخارجين في رحلة البحث الأبدية، 
وضحكة طازة أليفة لبنت ف ثانوي لسّة الجاي بتاعها أخضر وإحتمالات مثالية، والتأكيد الأمومي على اختك الصغيرة بأكل السندويتشات كلها في المدرسة

أصوات متداخلة على الطريق القريب مُحمّلَة بطعم الصبح بتوصلّك باحساس مضاف بيغذّيه وجودك ع السرير في منطقة مابعد الإستيقاظ وبتديك إحتمال- ولو هشّ- بوجود حقيقي قريب منك تقدر من خلاله إحتمال إحتمال "النهاردة يوم كئيب"

4-1-2010

3 comments:

Zianour said...

ازاي يوم كئيب؟؟
يمكن لغياب الاضافة الشخصية لليوم ده واحساس انك لا غير معني او ان الوجود غير معني بيك
:))

بس المعطيات دي كلها تخليني ابتسم واتفائل وادرك ان الحياة ماشية رغم كل شىء وهو شىء يطمئنني جدا ويعيد لي التوازن ولو فليلا
:)

عموما منور البيت
:))

مُزمُز said...

أنا نفسي أكتب

m.sobhy1990@gmail.com said...

أنا فاكر إني كنت مقبل على الحياة في اليوم ده بمتعة مؤلمة نوعاً ما
:)